Здоров'я

Виробники так і не знизили ціни на ліки, хоча більше не сплачують аптекам за маркетинг, – нардеп

Виробники так і не знизили ціни на ліки, хоча більше не сплачують аптекам за маркетинг, – нардеп

Народний депутат (“Слуга Народу”) Юрій Заславський заявив, що виробники ліків не знизили ціни на продукцію після скасування маркетингових угод, перекладаючи “провину” начеб-то на аптеки. Саме завдяки маркетинговим угодам аптеки могли пропонувати знижки на ліки та робити їх більш доступними.

Про це в ексклюзивному коментарі УНН розповів член комітету Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Юрій Заславський.  

За його словами, на фармацевтичному ринку утворився колапс через запровадження нового регулювання. Попри заборону укладання маркетингових договорів між аптеками та виробниками, яка, по суті, звільнила заводи від необхідності сплачувати відсотки  рітейлу, ціни на ліки не лише не знизилися – вони продовжують стрімко зростати.

За словами нардепа, упродовж 2024 року виробники підняли ціни у 2–2,5 рази, пояснюючи це нібито високими витратами на просування своїх товарів.

Після запровадження нового регулювання фармринку з 1 березня, маркетингові угоди між виробниками та аптеками потрапили під заборону. 

“Якщо брати справедливо, то після заборони маркетингу виробникам більше не потрібно сплачувати за ці послуги. І вони повинні були б знизити свої ціни. Навіть якщо заборонили на два місяці цей маркетинг, то ви, будь ласка, на два місяці цю додану вартість, яку ви вкладаєте в вартість ліків, відніміть. Але вони, звичайно ж, цього не зробили”, – зазначив Заславський.

Натомість аптеки, позбавлені доходу у вигляді маркетингових угод, змушені самостійно покривати свої витрати.

Окрім того, нардеп звернув увагу на те, що через втрату маркетингових угод знизяться надходження до держбюджету, бо раніше аптеки сплачували за такі надходження податки. Ба більше, нардеп не виключає, що повна заборона маркетингу призведе до виникнення тіньових схем.

“Маркетинг – це ціла наука. І сьогодні не використовувати маркетингові заходи задля промоції того чи іншого препарату, я зараз говорю не про рецептурні, а про безрецептурні препарати, я не бачу в цьому сенсу. Державне регулювання влаштовувати? Наскільки я пам’ятаю, там, де держава починає втручатися, там починається хаос”, – наголосив Заславський.

Він наголосив, що наразі держава не регулює відпускні ціни виробників ліків, а обмежує виключно націнки дистрибʼюторів та аптек. Це при тому, що, за даними досліджень, 72% ціни препарату формує саме виробник. 

На думку нардепа, вихід – у поверненні маркетингових угод з прозорим оподаткуванням і водночас у збалансованому підході до регулювання діяльності аптечних мереж, дистрибʼюторів та виробників – як це відбувається в Європі.

Читайте також

Дієтологи назвали 5 “шкідливих” напоїв, які напрочуд корисні для цукру в крові

У списку є сік і кава."Коли ви намагаєтеся контролювати рівень цукру в крові, вибір відповідного напою може здатися складним завданням. Але що, якщо ми скажемо, що деякі напої, яких ви уникаєте, насправді сумісні з…

Названо 9 звичок, здатних підтримати людей за 70 років

Також психолог поділилася тим, що саме вам слід припинити робити в цьому віці.Деякі психологи стверджують, що можна насолоджуватися перевагами старіння, водночас почуваючись молодшим.Як пояснила нейропсихологиня Санам Хафіз,…

Чим корисний кисломолочний сир і чи варто їсти його щодня: експерти розповіли про всі нюанси

Сир може допомогти в схудненні, а також нормалізації рівня цукру в крові.Високий вміст білкаОднією з найважливіших поживних властивостей сиру є вміст білка. В одній порції міститься майже 24 грами. Дослідження показують, що…

Складено ТОП-7 продуктів із великим вмістом клітковини: що додати в тарілку

У списку є груші та шпинат.Експерти назвали продукти, які містять навіть більше клітковини, ніж насіння чіа, пише verywellhealth.com.Нагадується, що чоловіки мають з'їдати від 28 до 34 г клітковини на день (залежно від…